Google zooparke nauji gyvūnėliai

2012-05-10

g2 3 Google zooparke nauji gyvūnėliai

Visiems tikriausiai kyla klausimas kaip Google ir zologijos parkas yra tarpusavyje susijęs? Kas domisi Google paieškos algoritmų pakeitimais tikriausiai žino, ką reiškia terminas „Panda“.

Google atnaujino paieškos algoritmo žvėrelių asortimentą. Prie Pandų pulko balandžio 19 d. prisijungė „Panda 3.5“ – atnaujinta Pandų rūšis. O po penkių dienų t.y. balandžio 24 d. buvo pristatytas naujas zoologijos sodo gyventojas − Pingvinas. Bet apie viską iš eilės.

Pagaliau turinio kokybė iš tikro tapo svarbi

Galbūt straipsnį pradėjau kiek nerimtai, tačiau susidaro toks įspūdis, kad Google inžinieriai savo paieškos algoritmo atnaujinimams rinkdamiesi įvairių egzotinių žvėrelių pavadinimus, kuria savitą zoologijos sodą. Paieškos algoritmui optimizuojantys svetaines specialistai pradeda jaustis, lyg šių žvėrelių prižiūrėtojai. Kiekvienas iš jų vis kitoks, vis su savais kaprizais. Savaip moka įkasti ir tai, kaip buvo elgiamasi su senesnės kartos tos pačios genties rūšimi, dabar jau negalima elgtis. Charakteris vis kitoks. Tačiau ar iš tiesų viskas taip jau blogai, kaip gali susidaryti pasiskaičius pastarųjų savaičių SEO tinklaraščius.

Charakteriai gal ir kitokie, bet principai, kaip juos reikia prižiūrėti – tie patys. Tik šį kartą su kopijuotomis pasakomis prieš miegą ir apgaulingomis rekomendacijomis iš aukšto PR svetainių nebeišsisuksite.

Reikia sekti tikras, autentiškas pasakas, kurios taps populiarios – tik tada žvėreliai bus patenkinti ir sakys, kad Jūsų pasaka yra geriausia. Būtina pasakoti tik tas pasakas ir tose vietose, kur kontekstas sutampa. Pasakos turi būti mėgiamos, o ne tiesiog, kad parašytos, maždaug į temą. Socialinis faktorius įgyja vis didesnę reikšmę. Dirbtinai sukurtas turinio populiarumas sėkmės nebeatneša.

Iš esmės visi šie išvardinti dalykai nėra naujovė. Taip visada ir buvo teigiama. Tačiau šį kartą tai turima ir omenyje ir jaučiasi praktiniuose rezultatuose. Tiesiog taisyklės, kurios buvo diegiamos iš metų į metus SEO pasaulyje, tapo realios. Turinio kokybė ir SEO optimizacija turi būti ilgalaikė. Tai nėra poros mėnesių darbas, po kurio iškilsite į TOP`us ir pasiliksite ten metų metus. Tai pastovus darbas, kurio tikslas stiprinti Jūsų kuriamo turinio vertę ir žvelgti plačiau, nei tik į savo pozicijų stiprinimą Google paieškoje. Visų pirmą turite užsitikrinti autoriteto poziciją savo klientų komunikavimo kanaluose, o tik kaip viso to pasekmė – Jūs būsite iškelti į TOP`us paieškoje.

Atnaujinta panda

Paskutinė išleista Pandos versiją buvo nutaikyta į žemos kokybės turinį. Tiesa, dar balandžio 16 d. buvo pastebėta, kad kai kurios svetainės Google`o buvo matomos kaip parkuoti domenai. Buvo manyta, kad Google taiko griežtas priemones prieš peroptimizuotas svetaines. Panda 3.5 šią klaidą ištaisė. Kai kurių svetainių savininkai iki atnaujinimo savo Google Webmasters tools sąskaitoje gavo pranešimus, dėl nenatūralių nuorodų, kurių laiku nepašalinus, kentėdavo svetainių pozicijos paieškoje.

Taip pat buvo paveiktos svetainės, kuriose buvo naudojamos svetainių šiukšlinimo taktikos, kaip raktažodžių prigrūsti tekstai. Nukentėjo svetainės, kurių turinyje buvo naudojamos nuorodos, visiškai nesusijusios su tekstu.

Taigi, daugiausiai nukentėjo tik pilkas ir juodąsias vidinio optimizavimo strategijas ar žemos kokybės turinį naudojusios svetainės.

Patarimas čia būtų paprastas – žiūrėkite daugiau į turinio ir savo prekės ženklo vertės stiprinimą interneto erdvėje ir Google ne tik, kad nebaus Jūsų, bet dar ir iškels į aukštas pozicijas. Tapkite lyderiais viešųjų ryšių internete pagalba.

Piktas pingvinas

Pinvino pirmoji versija yra nutaikyta daugiau į šlamšto (spam‘o) svetaines ir jų naikinimą iš Google indekso bei peroptimizuotų svetainių reitingų mažinimą. O ką iš tiesų palietė „pingvinas“? Pirmiausia domenus, kurie tiesiog sutampa su optimizuojamais raktažodžiais (exact match domains). Kitas svarbus veiksnys – įeinančios nuorodos, kurios tiesiogiai atitinka optimizuojamus raktažodžius ir kurios Google atrodo nenatūralios arba ne iš susijusių šaltinių. Pavyzdžiui apmokamos nuorodos su tiesioginiais raktažodžiais į tikslinius puslapius. Kaip nustatyti ar Jūsų domenas turi daug tokių nuorodų, siūlau pasinaudoti šiuo Glenn Gabe straipsniu.

Pingvinas pagaliau bando užkirsti kelią tinklaraščių komentarų šiukšlintojams. Čia liečia tuos „spamerius“, kurie naudoja raktažodžius vietoj savo vardų komentarų pildymo formose. Tai Google`ui gan lengva nustatyti, dėl dažno komentatorių teksto ir vardų sutapimų daugelyje tinklaraščių.

Svetainės, kurios surenka tekstus per RSS šaltinius, o tekstuose naudojamos nuorodos į atitinkamus puslapius, taip pat galėjo nukentėti nuo šio Google atnaujinimo.

Taigi, nuorodų natūralumas tapo svarbus. Turinys, kuriame yra nuoroda yra svarbi, bet dabar dar svarbiau, kaip ta nuoroda pateikta. Tiesioginis raktažodžio naudojimas tekste, kaip nuoroda, turi atrodyti natūraliai.

Kaip elgtis zoologijos sode

SEO taisyklės pagaliau veikia. Visiems. Vieni dėl to pyksta, kita tyli, nes žino, kad optimizavosi lengviausiu keliu. O kodėl gi ne? Juk dažniausiai klientai trokšta pigaus ir greito rezultato ir jiems visiškai nerūpi Google pasikeitimai ir filosofija. Deja. Dabar teks į tai atsižvelgti, nes rezultatams pasiekti reikės kitokių žinių, nei tik nuorodų kūrimo strategijos. Atėjo laikas nuorodų žvejybai (Link baiting), o ne „žvejojimui aukšto Page Rank tveinkiniuose“.

Rezultatai

Šio straipsnio iš karto po Google atnaujinimų nerašiau specialiai. Visų pirma norėjau patikrinti, o vėliau įsitikinti rezultatų pasikeitimais po šių dviejų Google algoritmo atnaujinimų. Taigi, kaip šie pasikeitimai įtakojo SEOtyrimai.lt optimizuojamus projektus? Įdomiausia buvo stebėti projektus, su kuriais nebedirbame jau keletą metų. Taip pat kai kurių kompanijų greitaeigės optimizacijos pasekmes jų optimizuojamoms svetainėm.

Tarkim vienas seniausiai optimizuotų projektų yra durucentras.lt domenas. Patikrinus pozicijas pagal 5 pagrindinius optimizuotus raktažodžius, trys iš jų buvo antroje vietoje, vienas pirmoje ir vienas ketvirtoje. Taigi, TOP4 vis dar išsilaiko.

Balandžio 30 d. atlikus  projektų monitoringą iš 126 sekamų raktažodžių, 36 raktažodžių pozicijos pakilo, 23 raktažodžių pozicijos nukrito, vienas iš jų iškrito visai iš TOP100, nors buvo 9 vietoje. Visos kitos raktažodžių pozicijos liko nepakitusios. Taigi labiausiai nukentėjo vienas domenas, kuris buvo orientuotas į konkrečią raktinę frazę, taigi Panda 3.5 peroptimizavimą irgi patyrėme.

Atlikus raktažodžių monitoringą dar po savaitės t.y. gegužės 7 d. rezultatai buvo tokie: iš 126 sekamų raktažodžių, 31 raktažodžių pozicijos pakilo, 23 raktažodžių pozicijos nukrito, likusių 72 pozicijos išliko tokios pačios lyginant su balandžio 30 d. rezultatais.

O didžiausią nuostabą visuose šiuose pasikeitimuose sukėlė tai, kad pagal pagrindinį raktažodį „seo paslaugos“ vėl užimame pirmą vietą. Kodėl tai stebina? Visų pirma, jokio specialaus optimizavimo šiam raktažodžiui nedarome jau daugiau nei metus. Praeitais metais visa turinio kūryba apsiribojo keliais įdomesniais straipsniais ir SEO video serijomis, kurios pareikalavo tikrai daugybės kūrybinio laiko. Šiandieninis rezultatas rodo, kad unikalus turinys, susilaukęs dėmesio – duoda rezultatus. Tiesa jie negreiti ir reikia turėti daug kantrybės. Kitas dalykas – tikrai neaišku, kiek šie rezultatai išliks tokie, kokie yra šiandien.

Ar peroptimizavimas neatveria durų juodajam kenkėjiškam SEO?

Kaip jau esu minėjęs vienoje video apžvalgoje, nuorodų gavimą galima panaudoti ne su tikslu iškelti svetaines į aukštas pozicijas, bet ir pakenkti savo konkurentams. Jei Google dabar žiūri į išorines nuorodas, kurios yra nesusijusio turinio svetainėse ir naudoja tikslingus raktažodžius nuorodose, kaip „peroptimizuotas“ ir netinkamas nuorodas, tai tokios nuorodos vadinasi gali pakenkti svetainėms. Kyla klausimas, kaip Google reaguotų, jei  kažkam nepatinkančios svetainės pradėtų gauti tokių nuorodų tūkstančiais iš Google algoritmai tai nustatytų, kaip nenatūralų pokytį, nors svetainės savininkai su tuo neturėtų nieko bendro?

Kai rasiu atsakymą į šį klausimą, būtinai su Jumis pasidalinsiu.

O komentaruose, laukiu Jūsų atsiliepimų, kaip pasikeitė Jūsų projektų pozicijos po balandžio 16 d.

Martynas Jokubauskas

SEO, SEO optimizavimas ,